La innovació pedagògica és un dels reptes pendents de l’educació actual. És un tema que genera debat i ens trobem en un moment de transició, de noves mirades i de nous abordatges. Tanmateix, hi ha “noves” metodologies que no són tan noves i que tenen una llarga trajectòria contrastada! Una d’elles és el mètode Montessori, al qual dediquem aquest curs. Llegir més
Esforç o resultat. Què premiem?
La visió de l’educadora sobre l’aprenentatge Com educadors i educadores, hem d’entendre que el procés d’aprenentatge de l’alumne és molt més que una qualificació numèrica. Creiem que la recompensa és necessària sempre després d’una bona conducta? Molt probablement no, perquè si acostumem a l’infant a rebre un premi per cada cosa que fa bé, estem creant una dependència d’aquesta supervisió, limitant així la seva trajectòria personal i fent que disminueixi la seva autonomia i seguretat en posteriors activitats. Llegir més
QUÈ LI PASSA PEL CAP?
Mètodes “alternatius” per afavorir la comunicació amb els nostres fills. En un post anterior parlava d’empatia com a base de la comunicació (ajuda tant amb els nostres fills com amb la resta del món!). Però fins i tot sent el pare o la mare més empàtics del Terra, de vegades no aconseguim que els nostres fills ens expliquin allò que sembla estar preocupant-los. O, simplement, ens ha tocat un fill que estalviador en paraules. El que proposo avui són mètodes “alternatius” de comunicació amb els nostres fills. Cal sortir de la clàssica “xerrada” de tu a tu, amb preguntes tancades o que es poden respondre amb monosíl·labs. Llegir més
Recomanació: El curiós incident del gos a mitjanit
Seguint el fil de les activitats de conscienciació sobre l’autisme que es van dur a terme la setmana passada, avui us proposo una lectura. A més d’interessant i entretinguda, ens ofereix una immersió novel·lada en la vida de les persones amb autisme: El curiós incident del gos a mitjanit. Mark Haddon (2003) En castellà: Ed. Salamandra En català: Ed. La Magrana Un dels molts punts forts d’aquest llibre és que està “escrit” en primera persona per Christopher Boone, un jove de 15 anys amb TEA (Trastorn de l’Espectre Autista). Quan la seva mestra li proposa un exercici de redacció, decideix Llegir més
L’EMPATIA I LA COMUNICACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS
En un post anterior parlava d’empatia. Aquest és un concepte molt nomenat, amb el que els psicòlegs ens “omplim la boca”, però poc o mal posat en pràctica. Empatia vol dir posar-se al lloc de l’altre, intentar sentir i pensar el que l’altra persona pensa i sent. En la relació amb els nostres fills, de vegades no és tan senzill aquest exercici de mimetisme emocional. Ja sigui perquè els seus problemes en queden lluny, o perquè els veiem poc importants des de la nostra perspectiva (haver perdut el partit de futbol a l’hora del pati no és cap drama, oi? Sobretot Llegir més
Entrevista per a CEPFAMI
A CEPFAMI van voler fer una petita ressenya sobre el nostre treball a EINES, i per a fer-ho em van “entrevistar” (com a una VIP). 🙂 Us deixo aquí el link a l’entrevista, perquè crec que vaig aconseguir transmetre de forma clara i sintètica què i com treballem a EINES. Espero que us resulti interessant! http://www.cepfami.com/blog/el-apoyo-psicologico-desde-la-cercania-eines-espai-psicologic/ Llegir més
Cuando pedir ayuda cuesta…
Hoy quiero invitaros a leer este post, escrito por J.Ramón Carrillo, director de CEPFAMI – Centro Psicoterapéutico Especializado en Terapia Familiar e Individual de Sarrià-Sant Gervasi (con el que colaboramos frecuentemente). Llegir més
COMO COMUNICARNOS POSITIVAMENTE CON NUESTROS HIJOS
Cuando llega cierta edad, las estrategias que usábamos en el día a día con nuestros hijos pequeños de repente parecen dejar de funcionar. Nos encontramos delante de niños que empiezan a cuestionar, preguntar y, a veces, parece que busquen el límite de nuestra paciencia. Digo PARECE porque es muy extraño que nuestros hijos realmente actúen de mala fe. No he conocido aún a ningún chaval que se despierte pensando: “mi objetivo para hoy es amargar a mi padre/madre. A ver… ¿qué podría hacer?” Llegir més
AULA D’ESTUDI
Obrim la preinscripció per a l’Aula d’Estudi de Setmana Santa! Llegir més
Del control a la confiança. Què ajuda més a l’adolescent? (3)
Aquí tenim el tercer i darrer post extret de la xerrada sobre l’adolescència. És una mica més tècnic que els anteriors, però espero que us resulti igual d’útil. Us parlaré de dos conceptes relacionats amb el desenvolupament cognitiu de l’adolescent, és a dir, del progrés en la seva manera de pensar. Però primerament deixeu-me tornar a destacar un aspecte positiu poc anomenat quan es parla de l’adolescència. Des de fa molts anys se sap que, en començar la pubertat, també el cervell madura enormement (no començaré a citar estudis i autors perquè seria fer un gra massa). Els adolescents van Llegir més